Salgsvilkår/ Betingelser
Det tilbys sikker betaling med Visa, Mastercard, Diners, JCB, Maestro, BankAxept, UnionPay via Nets betalingstjenester. Vipps tilbys som betalingsløsning på nett sammen med alle andre tilbydere. Vi aksepterer kontant betaling på alle avdelinger.
Kortinformasjon
Når du handler hos Al Forno Pizzeria blir betalingen behandlet av Vipps eller Nets. Nets er en sikker elektronisk betalingsløsning for våre kort tilbydere. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk.
Selger:
Al Forno Pizzeria
Postboks 5071 Dusavik
4084 Stavanger
Norge
Organisasjonsnr: NO 897 191 342 MVA
E-post: post@alforno.no
Telefon: +47 41 77 77 17
Kjøper:
Personen eller selskapet som er registrert er kjøper i bestillingen.
Personopplysninger
Selger behandler persondata ifølge lov om personopplysninger. Se egen informasjon rundt https://www.datatilsynet.no/
Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller koblet med andre eksterne register. Al Forno Pizzeria vil ikke selge eller videreformidle personopplysninger uten samtykke. Se vår personvern erklæring (EU) på nettsiden vår.
Priser og merverdiavgift
Alle priser oppgitt på vår nettside er i Norske Kroner (NOK) og inklusive merverdiavgifter. Det tilkommer serviceavgift på bestillinger, denne er beregnet til 2,5% av kjøpssummen.
Avbestilling
Når bestillingen er bekreftet, kan den ikke endres eller avbestilles.
Reklamasjon
Dersom det foreligger en mangel ved varene, må du innen rimelig tid gi Al Forno Pizzeria skriftlig melding med geo lokalisert bilde til post@alforno.no der du påberoper deg mangelen. Al Forno pizzeria svarer deg med informasjon om hva som skjer videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbruker kjøp (Forbrukerkjøpsloven).
Angrerett
Fersk mat er unntatt reglene om angrerett.
Kontakt oss på telefon +47 41 77 77 17 eller e-post post@alforno.no ved spørsmål rundt angrerett.
Uavhentede varer
Varer som ikke blir avhentet innen rimelig tid på bestilt restaurant, blir belastet på ordinært vis.
Bonuspoeng, opp til 20% på kjøpet
Al Forno har Bonus system på netthandel, alt som kjøpes på vår nettside alforno.no eller bruk av QR koder i restaurant, gir Bonus opp til hele 20% av kjøpssummen. Opptjente Bonus poeng kan benyttes som betaling / delbetaling neste gang du handler på alforno.no Opptjente Bonus poeng må brukes innen 3 måneder etter at kjøpet er foretatt. Etter dette slettes forfalte Bonus poeng automatisk. Opptjente Bonus poeng kan benyttes på restauranten de er opptjent på.
Det opptjenes ikke Bonus poeng på kjøp som er betalt med Bonus poeng. Bonus poeng opptjenes kun på registrerte kunder, ikke som gjest registrering. Al Forno forbeholder seg retten til å ekskludere enkelte produkter for Bonus opptjening. Dette kan typisk gjelde kampanje produkter.
Ekstra topping
Vi tilbyr ekstra topping på en del menyer, dette for å gi service til våre kunder. Å velge ekstra topping betyr at det legges på litt ekstra av aktuell ingrediens. Det er muligheter for å velge flere toppinger, også av ingredienser som originalt ikke hører til på retten. Å ta bort en ingrediens reduserer ikke prisen, eller gir økning av andre ingredienser i stedet.
Det anbefales ikke å legge til eller ta bort ingredienser. Dette fordi det gjerne lager en ubalanse i retten som i hverken vi eller våre gjester blir fornøyd med.
Al Forno Pizzeria bruker 3 part på leveranser
Al Forno Pizzeria tilbyr budtjenester fra 3 part. dvs. Wolt og Foodora. Bestilling og betaling gjøres på deres respektive apper/nettsider. Vi får bestillingen av 3 part og kommunikasjonen foregår deretter elektronisk. Al Forno Pizzeria lager maten, leverer denne til budet på avtalt tid og sted. Kunden til 3 part får bekreftelse når bestillingen er hentet av budet. I korte perioder kan det være lenger leveringstid, eller det ikke er mulig å bestille, dette fordi budet eller Al Forno Pizzeria har nok å gjør.
NB! Ofte er årsaken til forsinkelser/ utsettelser ordrer som "henger" i systemene, fordi det ikke er ledig bud eller restauranten bruker tid på å akseptere ordren. De har uansett muligheten til å slå av bestiller appen slik at de ikke mottar flere ordrer enn de klarer å håndtere. Været og dager med mye bevegelse kan også medføre forsinkelser.
Vi anbefaler alltid å hente maten selv på nærmeste Al Forno Pizzeria, muligheten er stor for å få med deg riktig bestilling og nylaget varm mat, ikke minst en del billigere fordi prisene på 3 part er høyere og gjerne har leveringskostnad i tillegg.
Catering tjenester
Catering leveranser er avtalt skriftlig og leveres på ett senere tidspunkt. Forfaller til betaling ved bestilling. Ved forsinket oppgjør utover avtalt, forbeholder Al Forno Pizzeria seg retten til å heve avtalen. Det gis 50% refusjon på avbestilling inntil 30 dager før avtalt leveranse skal foregå.
